Türk okullarının başarısını bizzat gidip gördüm

Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, yurtdışında açılan Türk okullarının çok başarılı olduğunu bizzat gidip gördüğünü belirtti.

Gül, "Oralarda Türkçeyi nasıl öğrettiklerini Türk kültürünü nasıl yaydıklarını, Türkiye ile bulundukları ülkeler arasında kardeşlik bağlarını kurulmasına nasıl katkı yaptıklarını biliyorum."dedi.

Gül, ilk açılan Türk koleji olan Nahçıvan Türk Lisesi'ni ziyaret ederek, Türk okullarını övdü. Türkçe konuşan ülkeler zirvesine katılmak için Nahçıvan'a geldiğini söyleyen Cumhurbaşkanı Gül, bu programın Nahçıvan'da yapılmasının çok önemli olduğunu ifade etti. Gül, "Nahçıvan Azerbaycan'ın bir parçası ama Türkiye ile sınırı olan bir komşu. Sadece komşu değil, siyasi açıdan da Türkiye için çok önemli. Azerbaycan'ın toprak bütünlüğüne ne kadar önem veriyorsak Nahçıvan'a da o şekilde önem veriyoruz" dedi. Nahçıvan'ın Türk tarihi için önemine dikkat çeken Gül, "Rahmetli Haydar Aliyev'in doğduğu şehirde bulunmak çok anlamlı" dedi.

Gül, Nahçıvan'da Türk ve İslam Kültürü'nün ne kadar güçlü olduğunu bildiğini, bunu bizzat yerine gördüğünü ve bundan çok büyük memnuniyet duyduğunu söyledi.

Türk Lisesi'ni ziyaret etmek, öğrenci ve öğretmenlerle birlikte olma kendilerini heyecanlandırdığını ifade eden Gül, konuşmasına şöyle devam etti: "Burada şimdi sunumlarda öğrendim ki Türk okullarının ilki burada açılmış. Ben de yaptığım ziyaretlerde okulların Orta Asya'dan Balkanlar'a oradan Afrika'ya kadar gittiğini biliyorum. Türk okullarının ne çok başarılı olduğunu bizzat gidip görüyorum. Oralarda Türkçeyi nasıl öğrettiklerini Türk kültürünü nasıl yaydıklarını, Türkiye ile bulundukları ülkeler arasında kardeşlik bağlarını kurulmasına nasıl katkı yaptıklarını biliyorum. Bu bakımdan çok çok taktir ediyorum. Okulların ilk tohumunun Nahçıvan'da atılmış olmasını öğrenmekten çok mutluyum. Böyle bir okulun başarılarını görmek beni ayrıca çok gururlandırdı. Rahmetli Haydar Aliyev ve oğlu İlham Aliyev bu okulları hep destekliyorlar. Biz de aynı şekilde destekliyoruz." dedi.

Gül'e koleje gelişi sırasında Beşiktaş formalı Samhel Valehzade tarafından çiçek verildi. Ayrıca Sevin Gafarov isimli bir kız öğrenci tarafından Kayseri türküsü olan Gesi Bağları seslendirildi. Türkünün bitmesinin ardından Gül, kız öğrenciyi yanına çağırarak ismini sordu.

Azerbaycan Cumhurbaşkanlığı tarafından burs kazanan lise mezunu 6 öğrenciye hediye verdi. Program sonrasında Okul Genel Müdürü Murat Çapan Cumhurbaşkanı Gül'e plaket takdim etti. Zaman Gazetesi Nahcivan Temsilcisi tarafından ise Abdullah Gül'e kök boyadan yapılmış Azerbaycan bayrağı verildi.

(CİHAN)

www.zaman.com.tr

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır