TBMM Başkanvekili Sağlam Bakü’de

Azerbaycan’ın başkenti Bakü’de bulunan TBMM Başkanvekili Mehmet Sağlam, Azerbaycan’da faaliyetlerini yürüten Çağ Öğretim Şirketlerinin kuruluşunun 20. yıldönümü nedeniyle düzenlenen ”Çağdaş Azerbaycan Eğitimi ve Çağ Öğretimi” adlı konferansa katıldı.

Kafkas Üniversitesi’nde gerçekleştirilen konferansa, TBMM Başkanvekili Mehmet Sağlam, Azerbaycan Milli Eğitim Bakanı Misir Merdanov, Çağ Öğretim Şirketleri Yönetim Kurulu Başkanı Enver Özeren, Milletvekili Ganire Paşayeva, Azersun Yönetim Kurulu Başkanı Abdülbari Güzel, Bakü Devlet Üniversitesi Rektörü, milletvekili Prof.Dr Abel Muharremov ve diğer yetkililer konuşmacı olarak katıldı.

Konferans, Milli Eğitim Bakanı Misir Merdanov’un başkanlığında yapıldı. Merdanov, konferanstan önce yaptığı konuşmada, Azerbaycan’da eğitim kalitesinin yükselmesinde Çağ Öğretim Şirketlerinin büyük katkılarının olduğunu, bu yüzden kendilerine her dönem yardımcı olmaya çalıştığını belirtti.

TBMM Başkanvekili Mehmet Sağlam da yaptığı konuşmada, Türkiye ile Azerbaycan arasındaki ilişkiler ile eğitim ilişkilerinin gelişmesinde Merdanov’un büyük rolü olduğunu altını çizerek, ”Bizim her zaman yardımcımız oldu. Kapıları açtı. Azerbaycan ile Türkiye arasında eğitim faaliyetler deyince, gerçekten Misir Merdanov’la başladı, inşallah hep Misir Merdanov’la da devam edecek” diye konuştu.

Azerbaycan’da din, dil, ırk ayrımı yapılmadan herkese eşit eğitim ve öğretim hakkının anayasa güvencesi altında olduğunu dile getiren Sağlam, Azerbaycan’ın Sovyetlerden beri yüzde yüz okuma yazma oranının olduğunu ifade ederek, ”Bunun sağlamasında emeği olan bütün büyük eğitimciler burada. Biz bunlardan çok şey öğrenmek durumundayız. Çünkü gerek eğitimde gerek kültürde gerek sanatta şunu kabul etmeliyiz ki Azerbaycan bizden çok ileride, bunu sağlayanlar burada hepsinin emeklerini saygıyla anıyorum, saygıyla kutluyorum. Biz onlardan çok şey öğrenmeliyiz” dedi.

Sağlam, Türk okullarının 5 kıtada binlerce olduğunu belirterek, ”Bunların tek maksadı var, tek amacı var, Türklüğü yükseltmek. Bizim dilimizin basit bazı kelimeler, lehçeler dışında bir farkı yok. Birbirimizi çok kolay anlıyoruz. 250 milyon insan Türk dilini konuşuyor. Bunların değişik lehçeleri olabilir. Ama bu dil evrensel bir dil olma yolunda ilerliyor” dedi.

Sağlam, şöyle konuştu: ”Mustafa Kemal diyor ki, Büyük Atatürk diyor ki; ’Onların gelişini beklemeyin, gidin, oralara gidin’. İşte Çağ Öğretim Kurumları o zamanki emrin uygulamaya konmasıdır” dedi.

Sağlam’ın konuşmasından sonra diğer konuşmacılar da Çağ Öğretim Kurumları’nın Azerbaycan’da faaliyetlerine başlamasından sonra Azerbaycan eğitiminde görülen değişimleri örnekleri ile verdi. Kurumun Yönetim Kurulu Başkanı Enver Özeren de 20 yıl önce kurulma aşamasında yaşadıkları sıkıntıları anlattı ama en büyük fedakarlığı Azerbaycan halkının ve yönetimin kendilerini kabul etmekle yaptığını ifade etti.

Konferans sonunda Çağ Öğretim Kurumları tarafından konuşmacılara teşekkür plaketi verildi.
http://www.hurriyet.de/haberler/gundem/1154095/tbmm-baskanvekili-saglam-bakude

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır