Çağ Eğitim şirketinin Azerbaycan'daki faaliyetini, iki kardeş ülke arasında kurulan köprü bir olarak değerlendiriyorum

'Türkiye ile Azerbaycan arasındaki en büyük köprü eğitimdir'. Azerbaycan Eğitim Bakanı Misir Merdanov, Türk eğitim gönüllülerinin ülkesindeki faaliyetlerinin takdire şayan olduğunu ifade etti. Merdanov, bünyesinde Türk okularını bulunduran Çağ Eğitim şirketinin 20 yılda büyük projelere imza attığını ifade etti.
Çağ Eğitim bünyesinde faaliyet gösteren Kafkas Üniversitesi'nin ödül ve madalya törenine katılan Merdanov, Azerbaycan'ın önde gelen yazarlarından İlyas Efendiyev'in "Köprü Kuranlar" adlı eserinin eğitim gönüllülerinin faaliyetine benzediğini söyledi. Merdanov, "Çağ Eğitim şirketinin Azerbaycan'daki faaliyetini, iki kardeş ülke arasında kurulan köprü bir olarak değerlendiriyorum." dedi.
Bakan Merdanov, söz konusu eğitim kurumunun Azerbaycan'da faaliyetine başladığı 20 yıllık sürede üstün gayretler sergileyerek iki ülke arasında uzun süre yıkık kalmış köprüleri yeniden kurduğunu ifade etti. Eğitim Bakanı Merdanov, "Bu köprünün her yıl daha da genişlenmesinden mutluluk duyuyoruz. Azerbaycan vatandaşı olarak bu iş beni ziyadesiyle memnun ediyor." dedi.
http://zaman.com.tr/dis-haberler/turkiye-ile-azerbaycan-arasindaki-en-buyuk-kopru-egitimdir/2005380.html


Üniversitedeki programın açılış konuşmasını yapan Rektör Prof. Dr. Ahmet Saniç, ülkenin eğitim alanında çok önemli gelişmeler elde ettiğini belirtti. Saniç, ülkede çıkartılan petrolü kastederek öğrencilere yapılan yatırımı "kara altının insan kapitaline dönüştürülmesi" şeklinde yorumladı.
Programda konuşan Çağ Öğretim Şirketi Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Enver Özeren de Azerbaycan'ı yurt dışında layıkıyla temsil eden mezunları gördükçe, büyük haz aldığını ifade etti.
Türkiye'nin Bakü Büyükelçisi İsmail Alper Coşkun da yaptığı konuşmada, Azerbaycan'ın gelişmesi, huzur, barış ve refahı için iyi bir eğitimin gerekliliğini vurguladı. Coşkun, "Azerbaycan ile Türkiye arasında en önemli işbirliği eğitim alanındadır. Birliktelik anlamında başarılara imza attığımız en önemli alanların başında eğitim gelir." dedi.
Programda uluslararası olimpiyatlarda derece alan öğrencilere plaket verildi. Ayrıca birinci olan öğrencilere 2 bin, ikinci olanlara bin 500, üçüncü olanlara ise bin dolar ödül verildi. Program kapsamında öğrencilerin hazırladığı folklor gösterileri alkış aldı. Bu yıl Uluslararası Türkçe Olimpiyatları'nda şarkı dalında ikinci olan Sema Sultanova isimli öğrencinin sahne performansı ise izleyicileri coşturdu.
Çağ Eğitim şirketi bünyesinde 10 lise, 12 üniversiteye hazırlık kursu, 1 ilkokul ve Kafkas Üniversitesi'ni barındırıyor. Şirketin bünyesindeki okullarda eğitim alan öğrencilerin 20 yıl içinde aldıkları uluslararası madalyaların sayısı 542'ye ulaştı.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Azerbaijan - GOV - Azerbaijan to Host an International ICT Conference

Özəl və dövlət ali təhsil məktəbləri arasındakı fərq

Ən yüksək keçid balı Qafqaz Universitetinin birinci qrupuna daxil olan kompüter mühəndisliyi ixtisasındadır